Η Δύναμη είναι στο συναίσθημα

«Δεν υπάρχει αγριότερο θηρίο απ' τον άνθρωπο, όταν κατέχει δύναμη ίση με το πάθος του.»
Πλούταρχος


Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

O TOYΡΙΣΜΟΣ ΘΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ


Ρεπορτάζ : Χριστίνα Δαμουλιάνου
(από την Καθημερινή της Κυριακής)
Αυτονόητη η επιφυλακτικότητα και ο σκεπτικισμός που εκφράζουν λόγω του ασταθούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος τα ανώτατα στελέχη και επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου, μέσα από την έρευνα που διεξήγαγε στη...
χώρα μας –για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια– η Stanton Chase International. Αυτονόητη επίσης και η ομοφωνία τους (98%) ότι ο τουρισμός θα συνεισφέρει στην ανάκαμψη της Ελλάδας. Μόνο που «ο τουρισμός είναι μια απίθανη αλυσίδα (value chain) που αρχίζει από την προώθηση του τουριστικού προϊόντος και καταλήγει στην ικανοποίηση του επισκέπτη, που θα σημαίνει αύξηση της τουριστικής κίνησης». Και η αλυσίδα αυτή «ακουμπά όλους τους τομείς της παραγωγικής διαδικασίας και την αγορά εργασίας», είναι το σημαντικό σχόλιο του προέδρου της Stanton Chase International κ. Χάρη Πεζούλα. Η έρευνα Με δεδομένη τη σημαντικότητα του τουρισμού για το μέλλον της οικονομίας στη χώρα μας –ως γνωστόν συνεισφέρει 16,5% στο ΑΕΠ– η Stanton Chase International, σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ, διεξήγαγε τη συγκεκριμένη έρευνα τον Νοέμβριο 2012 σε 250 επιχειρηματίες και υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων που ανταποκρίθηκαν και, μέσα από τις απαντήσεις τους, επιχειρεί να αποτυπώσει τις τάσεις, τις ευκαιρίες, τις προκλήσεις όπως και την ιεράρχηση των θεμάτων που έχουν στην ατζέντα τους και που τους απασχολούν. Ως κυρίαρχες τάσεις στον τρόπο που σκέφτονται και ενεργούν τα ανώτατα στελέχη που απαρτίζουν τις τουριστικές επιχειρήσεις, η έρευνα αναφέρει ότι είναι η «επιφυλακτικότητα» και «μάλλον η απαισιοδοξία». Κάτι περισσότερο από τον έναν στους δύο (52%) θεωρούν ότι η ανάκαμψη στην Ελλάδα θα λάβει χώρα μετά δύο χρόνια, ενώ λιγότεροι είναι (34%) οι περισσότερο απαισιόδοξοι, που αναφέρουν «μετά τα τρία χρόνια». Ωστόσο, σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό του κλάδου και τις δεξιότητες που απαιτείται να διαθέτουν τα στελέχη εν μέσω κρίσης, προτάσσουν, κατ’ αρχήν, την προσαρμοστικότητα και την ικανότητα ηγεσίας. Ακολουθούν ο προσανατολισμός στον πελάτη, η αυτοπαρακίνηση, ο στρατηγικός προσανατολισμός, η ομαδικότητα, ο εμπορικός προσανατολισμός, μεταξύ άλλων. Ιεραρχούν δε τη σημαντικότητα των εσωτερικών τμημάτων της τουριστικής επιχείρησης, προτάσσοντας τις πωλήσεις. Ακολουθούν οι λειτουργίες, εξυπηρέτηση πελατών, μάρκετινγκ, διεύθυνση ανθρωπίνου δυναμικού, οικονομικών, δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας, F&B, Credit Control και το λογιστήριο. Οσο για τις θέσεις εργασίας που θεωρούν ότι θα είναι σε ζήτηση τους επόμενους 12 μήνες, έρχονται πάλι πρώτες οι πωλήσεις και ακολουθούν το μάρκετινγκ, το τμήμα λειτουργιών και το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Οι κλάδοι επίσης στους οποίους διαφαίνονται ευκαιρίες καριέρας για τα στελέχη του τουριστικού κλάδου, είναι καταρχάς οι υπηρεσίες και ακολουθούν λιανική, καταναλωτικά προϊόντα, Logistics & Transportation, ενέργεια, τεχνολογία, φαρμακευτικές εταιρείες. Σημαντικό επίσης είναι το ποσοστό των στελεχών που επιθυμούν να διερευνήσουν νέες επαγγελματικές ευκαιρίες. Και εδώ σημειώνεται ότι οι μετακινήσεις συμβαίνουν, πρωτίστως, μέσω προσωπικής δικτύωσης και δευτερευόντως μέσω εταιρειών αναζήτησης στελεχών. Η πλειονότητα βλέπουν θετικά τη μετακίνησή τους στο εξωτερικό, κυρίως όμως (88%) στην Ευρώπη και ακολουθούν άλλες περιοχές. Προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους που έχουν οριοθετήσει στην καριέρα τους, τα στελέχη στην πλειονότητα τους πιστεύουν ότι πρέπει να αναπτύξουν ενεργά το «προσωπικό προϊόν τους» αλλά και την ορατότητά τους στην αγορά εργασίας. Επίσης, αναγκαίο κρίνουν και το παράλληλο κτίσιμο σχέσεων με τις συγκεκριμένες εταιρείες, όπως και την ανάπτυξη τεχνικών ικανοτήτων, τον εμπλουτισμό του ακαδημαϊκού υποβάθρου τους και την αλλαγή κλάδου. Ενα εύρημα που προφανώς συνάδει και με το σχόλιο του κ. Πεζούλα, ότι «σήμερα μόλις το 11-15% των επαγγελματιών του τουρισμού είναι χρήστες τεχνολογίας, ενώ η χρήση των smartphones είναι 25% και αναμένεται να φθάσει το 50% στο τέλος του 2012. Ομως, η χρήση της τεχνολογίας στο όλο μοντέλο λειτουργίας δεν είναι επιλογή, είναι το μέλλον». Επισημαίνει, ωστόσο, ότι με δεδομένο ότι το ένα τρίτο των παγκόσμιων αφίξεων λαμβάνει χώρα στη Μεσόγειο, η ευκαιρία για την Ελλάδα διαφαίνεται σημαντική. «Υπάρχουν επιταχυντές γι’ αυτή την ανάπτυξη. Οπως η ενδυνάμωση της θέσης της Ελλάδας στις παραδοσιακές αγορές, η πρόσβαση στις αναδυόμενες αγορές, η ξεκάθαρη εμπορική πολιτική, το εξειδικευμένο τουριστικό μάρκετινγκ, η βελτίωση του service, αλλά και η αύξηση της χρήσης της τεχνολογίας».
 http://fimotro.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου